Výpis článků spinisek »

Otáčení miminka, aneb naše předporodní (38. týden těhotenství)

Téma: K zamyšlení
zveřejněno 04.09.2013 19:08:40

Na kontrole ve 32. tt nám pan doktor oznámil, že je prcek hlavičkou nahoru, ale má čas se ještě přetočit.. Prý do 36.tt by to neměl být problém.

Tak jsme cvičili, vysvětlovali malému, že se má otočit, zdálo se, že leží jinak, že cítím pohyby jinde atd., tak jsme doufali, že se třeba zadařilo, ale na kontrole ve 36. tt nám bylo řečeno, že se otočil jen z boku na bok, stále je koncem pánevním a gynekolog mě předává do péče nemocnice, aby naplánovali císaře.Obrečela jsem si to, protože se celé těhotenství připravujeme na porod, svým způsobem se těším na ten prožitek, až nám malého dají a myslím, že odžitý porod rodinu více stmelí, navíc je to přirozené a není s tím pak tolik komplikací, než může být z dlouhodobého hlediska po císaři. Ale dobrá, psychicky jsem se s tím smířila a šla do nemocnice s tím, že domluvíme císařský porod.

Jaké bylo mé překvapení, když na mě paní doktorka vybafla, že by to chtěli odrodit koncem pánevním.... Dost mě to vyděsilo! Vím, že to je jen méně častá alternativa fyziologického porodu, ale při představě všech těch rizik..., fíha, trochu silný kafe. Řekla jsem, že chci rodit normálně, ale s hlavičkou dole, nebo císařem. Bylo mi tedy nabídnuto otočení miminka. Domluvili jsme termín. Ještě jsem musela na předoperační vyšetření, kdyby se při otáčení stalo něco s placentou, či pupečníkem, aby mohli rychle provést císařský řez a v den "D" jsem se ráno dostavila na otočení.

Nejprve natočili CTG, udělali UZ, sestřička mi dala kapat cosi na uvolnění dělohy a začalo se otáčet. Samotný výkon trval asi 1-2 minutky. Mimčo bylo už sestoupené v pánvi, tak ho museli vyzdvihnout zpět do břicha, což bylo asi nejhorší a pak ho začali otáčet. Jedna doktorka držela hlavičku a zadeček a točila, druhá to kontrolovala UZ, aby se něco nedělo s placentou a pupečníkem a sestřička se snažila mě uklidňovat a udržet mě uvolněnou. Celou dobu tam byl i přítel, což mi hodně pomohlo.

No, nebudu tvrdit, že to bylo příjemné, ale dalo se to vydržet, povedlo se a pokud bych se měla rozhodovat znovu, zase bych tuto alternativu zvolila.

Přes noc mě nechali v nemocnici, několikrát natočili CTG, na břiše jsem měla po bocích smotané ručníky, stažené kýlním pásem, aby se prcek nevrátil zpátky a ráno jsme zjistili, že je vše v pořádku, malý hezky naléhá hlavičkou jak má, oba jsme naprosto v pohodě, ustaly mi stahy dělohy, které jsem po výkonu měla, pustili mě domů a teď už pěkně čekáme na spontánní porod.

Říkám, že jsem si zkusila takový malý předporodní porod nanečisto, ale z mého pohledu to stálo za to! Jen nevím, co si o tom myslelo naše bejbátko. Celé dopoledne po výkonu bylo asi trochu otřesené, ale zato odpoledne se oklepalo a vrátilo mi to i s úrokama smajlik.

Každopádně doufám, že teď po tom točení nebude mít strach z kolotočů..smajlik

Hodnocení: Hodnotilo: 0 uživatelů Počet zobrazení: 10897x Hodnotit může pouze přihlášený uživatel.

Diskuze ke článku:

Nový příspěvek    Celkem stran: 1  (diskuzí: )
  • Teda jak to čtu takhle podrobně, je mi z toho úplně šoufl :D:D brr, jsi statečná, že jsi to zvládla  
    l*u*s*s*y , reakcí: 31, poslední: 09.05.2013 19:32:32
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • RE:
      Ale opravdu jsem ráda, že jsem do toho šla, z těch zbylých alternativ mi to přijde jako nejlepší řešení, hlavně se to povedlo, to je důležité, teď už je dobře a budeme pěkně v klidu čekat, až si prcek vzpomene, že už je ten správný čas..
      Včera mě ještě pobolívaly vazy v třísle a trochu děloha po tom otočení, ale dneska už dobrý, tak se to pěkně včechno srovnává, abysme byli na porod v kondici.. 
      Mně se líbí, jak většina ženskejch 14 dní před porodem začne vyšilovat, že se to blíží a mně se 14 dní před porodem tak strašně ulevilo, že budeme moct rodit normálně.. Ironie, ne?
      spinisek
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • RE:
        Věř mi, že Tě naprosto chápu :D jak mi hrozí ten císař taky, tak závidím už těm, co mají prcka hlavičkou dolů a vše bez problému, ale věřím, že se malá přetočí, já na císaře prostě jít nechci, ne a basta :D dup :D mě třísla bolí už několik týdnů taky, brr, je to pěkně nepříjemný :/ tak teď už budeme všichni jen čekat, až to přijde, budu na trní i za Tebe :D hlavně, abys to měla bezproblémový  
        l*u*s*s*y
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • RE:
          Věřím ti, mně se opravdu ulevilo, že se to povedlo a jsme normálně.. Vím, že císař není žádná katastrofa, ale stejně...
          No, mám pocit, že mi ve čtvrtek večer odešla hlenová zátka a dneska mám od rána průjem, tak snad už nerodíme...:-)
          Dneska přesně 38 tt, měl by nárok.., ale snad ještě chvíli vydrží..;-)
          spinisek
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • RE:
            Tyjo už 38 jo :) to je mazec, jak to letí :) já budu ve 38. někdy v půlce června a po pravdě bych chtěla v té půlce června už rodit, ale s mojí "klikou" to bude hezky po termínu.. Ale tak hlavně, aby to bylo v pohodě, jen se mi moc nechce tahat se s tím baťohem až do půlky července :D ono je to dost možný, že jak Ti tam s ním hýbali, tak to vyvolali, tak uvidíš :)) já věřím, že se taky otočí, ani nevím, jestli se tady na otáčení přistupuje v nutném případě.
            l*u*s*s*y
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
            • RE:


              Máš pravdu, že si na jednu stranu říkám, že bych už klidně rodila teď.. No, uvidíme, on si řekne, hlavně, že nevíme 14 dní předem, kdy nastupujeme na císaře..:-D Pokud se nedočkáme vyvolání, tak to bude překvápko.
              Jinak jsme stále dva v jednom, sice se pořád cítím tak nějak jinak, břicho potvrdává, ale zatím nerodíme..
              Myslím, že ta zátka opravdu odešla v souvislosti s otáčením. Ve středu ráno otáčeli a ve čtvrtek večer odešla. Ale celou středu jsem měla pěkně nahnáno, zda neporodíme. Jak dělohu rozdráždili, tak se dobře stahovala. 3x jsem měla CTG a pořád tam byly pravidelný stahy. Po otočení byly méně silné, ale o to častější (asi po 2 min.) a k večeru asi po 6 min., ale docela silné. Na štěstí se to přes noc uklidnilo, fakt se mi nechtělo rodit s dělohou rozbolavělou po otáčení.
              Hele, uvidíš... Opravdu se většina dětiček přetočí..! My prostě musíme mít vždycky něco extra..:-D.

              Kdyby ne, můžeš se na přetáčení zkusit zeptat, ale v ČR se tohle řeší vesměs císařema. Ale poradím ti akupresuru. Když jsem se ptala doktorů v ČR, udělali ze mě debila, ale tady na předoperačním (kdyby museli kvůli otáčení rychle řezat) jsem se bavila s anesteziologem a říkal, že akupunktura a akupresura fungují, že jí tu hojně využívají a body pro otočení mimča jsou na noze na zevní straně malíčků na prvním článku od nohy, tak můžeš zkusit masírovat.
              Každopádně, pokud byste se dostali k otáčení, zajímala bych se, jaké s tím mají na daném pracovišti zkušenosti. Přeci jen, chce to dost zručnosti a určitě bych se v tomhle případě nesvěřila do rukou někomu, kdo o tom možná tak teoreticky četl, to už je lepší ten císař, kterého umějí dělat.., ale zase Praha by mohla být trochu zasvěcenější, než zbytek ČR...
              spinisek
              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
              • RE:
                To si právě říkám taky, že to tu není tak rozšířený :/ rozhodně bych nechtěla, aby to dělali formou hokus pokus.. Akupunktura je prý supr, ale často se do toho u těhotných neradi pouští, no uvidíme, zatím to nechám a budu doufat. Já měla včera tvrdnutí po dvou - čtyřech minutách, rozbolela mě hlava, třísla, no co Ti budu povídat, docela jsem se bála, že budeme rodit :D:D ale asi to bylo tlakem, tak snad..
                l*u*s*s*y
                [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                • RE:
                  Na rození ještě máte čas, tak to malé vysvětli..
                  Já to měla rozdrážděný čistě po tom otočení, teď je klid, jen cítím, jak to tlačí, jelikož je už hodně hlavičkou dole v pánvy..
                  Akupresuru si můžeš dělat sama doma u televize, nebo hoď nohy do klína příteli a řekni, kde tě má mačkat.. Nemáš co ztratit.., buď se nestane nic, nebo to pomůže, ale chce to začít v čas, dokud má malá dost místa..;-)
                  spinisek
                  [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                  • RE:
                    Příteli házím nohy do klína docela často, aby masíroval, tak to nebude tak velkej problém :D no vysvětluju jí to, ještě tak těch 7 týdnů, ať vydrží, tak si snad dá říct :)) dneska jsme 30+0, strašně to utíká.. Včera jsem byla s kamarádkou odpolko, má už skoro pětiměsíční holčičku, tak jsem se rozplývala, zase jsem koupila pár věciček, jsem hrozná :D už se těším, až ji tu budu mít u sebe, na jednu stranu miluju, když mě kope, když cítím, že tam je a že je v pořádku   za týden jdu na velkej UZ, tak se těším, že ji zase uvidím :))
                    l*u*s*s*y
                    [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                    • RE:
                      Máš pravdu, že to letí...
                      Je to jak včera, co jsme byli v létě na dovče a netušili, co jsme si přivezli a teď mám pocit, že prasknu.
                      Pořád si na jednu stranu říkám, že je dobře, že je uvnitř, že nevím, jak to všechno noční vstávání, bolavá prsa, rozbolavělé tělo, únavu, zoufalství nad tím, když brečí a ty nevíš proč..., zvládnu. Ale na druhou se těším, na procházky, kojení (snad nám to půjde), úsměv, výsknutí, i na to přebalování. Jsem zvědavá, jaký to bude s našima látkovejma plenkama.
                      Jsem zvědavá, kdy se rozhodne.., teď už je to na něm, já mu dala ze svého těla vše, co potřeboval, on už musí říct, kdy se rozhodne mačkat si hlavičku v porodních cestách. Každej vlastně řeší, jak je porod hroznej pro matku, že bolí atd., ale pro prcka to je neméně namáhavé, možná víc! Shora ho tlačí stahy, dole pánev, hlavička v lisu.., nejsou ty dětičky strašně odvážné a úžasné, že to zvládnou?
                      spinisek
                      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                      • RE:
                        Máš pravdu, vůbec mě nenapadlo se na to dívat takhle :) já se porodu ani nějak nebojím, počítám s tím, že nic příjemnýho to asi nebude, že to nebude bolet.. Ale tak každá sranda něco stojí a vím, že to povede k tomu mít u sebe tu malou prdelku a na to se moc těším. Dneska mám teda šílenej den, jsem s nervama fakt v pr..., Čikita mi dává zabrat, dneska celej den řve, pokadila se mi v obýváku, měla průjem a neustále ječela.. Fakt jsem na ní byla hnusná, až mi to je líto a pak mi došlo, že jsem jí dávala prášek na odčervení, tak jestli jí nebolí bříško, ach jo.. Tak jsem měla stavy, kdy jsem brečela, že nedokážu zvládnout psa a troufám si na dítě. Hormony jsou strašná věc :/
                        l*u*s*s*y
                        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                        • RE:
                          No jo, ať žijou hormony..:-D
                          Tak jí vytáhni na procházku.., ona bude mít radost a ty si pročistíš hlavu..;-)
                          spinisek
                          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                          • RE:
                            Na procházky chodíme každé dvě hodiny! :D možná taky proto jsem z toho fakt vyřízená, ale přítel je teď doma pár dní, tak jí bere hlavně on, dost mi v tom pomáhá. Dneska jsme měli nakupovací den, byli jsme v Ikee a Globusu a sehnala jsem kojící polštář za 299,- tak mám radost :D poslední tak týden mě děsně bolí nohy a záda, malou cítím při každým jejím pohybu, už je to trošku záhul, kolikrát se tak leknu :D ale vždycky mě to rozesměje, miluju, když se tam převaluje a vím, že tam je   pozítří jdu na velký UZ, tak se těšííím
                            l*u*s*s*y
                            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                            • RE:
                              Tak to je dobrej kup! Snad budeš spokojená..
                              Já ho sice občas skopu dolu do nohou postele, ale většinou jsem vážně ráda, že ho mám. Jen Ríša se čílí, že pro ty moje polštáře (dva pod hlavou, kojící v nohách..:-D), není v posteli už žádné místo..:-D.
                              My měli běhací den v sobotu, v neděli je tu vesměs zavřeno. Ale docela mi to dalo zabrat. Sháněli jsme ještě doplňky do bytu a lustr do obýváku a bříško se solidně ozývalo.., no jo, týden před termínem má nárok protestovat, ale pak doma v klidu se hodilo do pohody i břicho, takže jsme stále dva v jednom :-)..
                              Včera jsme si koupili z druhé ruky vršek od kočárku, ale jako novej a za 10e, tak mám radost. Chtěla jsem to na balkon, aby měl malej hajání, když jsme v tom 3,5. patře..
                              spinisek
                              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                              • RE:
                                Jé, to máte super, že máte balkon :) hlavně, že už jste přestěhovaní. Tyjo týden před termínem už jo?:) panejo, to uteklo. Prosímtě já jsem teď přišla z velkého UZ, malá je už hlavičkou dolů (uffff) ale představ si, že váží skoro 2 kg!! Takže mě prý budou pak sledovat a nevím, jak by se to řešilo, vyvoválávání? Císař? Ideální by asi byl dřívější porod, fakt bych nerada rodila 4kilovýho macíka :D ale byla nádherná, sice chvílema na tom uz vypadala jak mimozemšťan :D ale mně přišla nejkrásnější, dumlala tam plodovku a pak na mě vyplázla jazyk:D 
                                l*u*s*s*y
                                [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                • RE:
                                  Tý jo, to je krásný!!
                                  No, říká se, že hubeňouři mívají velké děti..
                                  Nebaštíš moc vitamínů? Pak jsou větší.
                                  Nech to na doktorech, oni si poradí. Hlavně, že je hlavičkou dolů!
                                  Sama si myslím, že vyvolávat porod před 38. tt by se nemělo jen kvůli velikosti. Ono stejně největší je hlavička, ta projít musí a tělo za ní.., pokud má 3500g nebo 4000g, už není pro porodní cesty až takovej rozdíl. Kdyby měla být extrémně velká, tak by to asi řešili císařem. Každopádně by ti před porodem měli zkontrolovat pánevní rozměry a velikost malé a posoudit, zda mají nechat běžet přirozený porod, nebo říznout..;-)
                                  Já jsem taky zvědavá, jak budeme velcí. Při otáčení měl mít malinko pod 3kg a to už je zase 14 dní zpátky. A při tom, jak teď rychle přibývá.., no uvidíme :-D
                                  Každopádně asi pomalu zahajuji vypuzovací aktivity. Kloudně už se nevyspím, všechno tlačí, bolí, malej kope.. Tak uvidíme, zda osvědčené babské rady zaberou a trochu to popoženem :-)
                                  spinisek
                                  [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                  • RE:
                                    Já si taky říkám, že rozdíl půl kila už je asi buřt, jestli tři a půl kila nebo čtyři.. Prý větší děti se lépe rodí, tak nevím :D ale teda když si tak koukám na bříško, tak tam nejvíc místa zabírá fakt asi ta naše prdela, protože zas tak veliký není na to, že začínáme osmej měsíc :D mně by nevadilo rodit v tom 38tt, pokud na tom bude váhově akorát, jen bych se nerada vyhla tomu císaři no... Ale nechám to fakt na nich, tohle prostě neovlivním, jak dítě roste. A pokud je zdravá a jinak v pořádku, tak tohle je to "nejmenší" :D oni to podle toho ultrazvuku asi taky tolik nepoznají si myslím, kdo ví, třeba není tak velká a u Tebe má třeba zas váhu akorát :)) mě teda kope děsně, poprvé mě to včera v noci i vzbudilo, pořád mi cpe nožičku ven z břicha, potvůrka :D
                                    l*u*s*s*y
                                    [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                    • RE:
                                      Ono je to podle UZ hodně orientační..
                                      Opravdu jsou důležité rozměry hlavičky, to by měli poznat docela dobře, ale váha se někdy odhadne dobře a někdy se docela seknou. Kamarádce říkali, že má holčička 3500g a nakonec měla 2800g, docela rozdíl..
                                      Když tak se poptej u gynekologa, jak to řeší, ať ti řekne on, ale myslím, že by ti jen kvůli větší velikosti dle UZ neměli vyvolávat porod ve 38tt. I když je mimčo už připravené, myslím, že je pořád lepší, když se to spustí přirozeně.. Já jak věřím na astrologii a ovlivňování života časem narození.., pořád doufám, že to budeme mít co nejpřirozeněji..:-)
                                      Navíc vyvolaný porod víc bolí. Normálně si tělo před porodem tvoří hormony, které působí proti bolesti a tyhle hormony se tvoří v závislosti na tvorbě Oxytocinu, který zase bolesti dělá(zjednodušeně řečeno). Pokud ti Oxytocin podají uměle, tělo nemá tolik prostředků, aby se bránilo, tak ti dají třeba epidural, ale to je další nepřirozený zásah.. Říká se, že čím víc se do porodních pochodů uměle zasahuje, tím víc dalších úkonů žena potřebuje a tím je více nežádoucích účinků a komplikací.
                                      Jasný, že to někdy bez toho nejde, ale zase se musí uvažovat, kdy to třeba je, a kdy je to jen naprosto zbytečný zásah, který víc škodí, než pomáhá..;-)
                                      Bohužel jsem v nemocnici viděla dost alibistických lékařských rozhodnutí, která víc škodila, než pomáhala. Proto je dobré mít co nejvíc informací a trochu o sobě rozhodovat taky sama a neposlouchat jen slepě doktory. Neříkám hádat se s nima, mnohdy je jejich rozhodnutí opravdu prospěšné a nutné, ale pořád je to tvé tělo, tvé dítě a tvá zodpovědnost. Někdy je dobré najít kompromis. Mě by taky nechali rodit KP, kdybych se neozvala a nenašli jsme kompromis - otočení. Teď jsme spokojení všichni..:-D
                                      spinisek
                                      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                      • RE:
                                        Souhlasim, já teda o tom epidurálu furt přemýšlím, ale vyvolávanýho porodu se bojím.. Stejně tak, jako nechci císaře, tak nechci vyvolávat, to by mi bylo fakt sympatičtější, kdyby se malá rozhodla třeba sama v 36tt, než vyvolávat .. Ale uvidíme, tohle se naplánovat fakt nedá, teď budu jen doufat, že už zůstane hlavičkou dolů a ať si tam ještě nějakou dobu hezky lebedí :) končíme 31tt, takže ještě má čas, já si každopádně pro jistotu zabalím už tašku, kdyby něco, ať to tady mezi kontrakcema nehledám a nechám všemu volný průběh. Můj gynekolog je na prd, ale totálně, to kdybys viděla.. Asi jsem Ti nepsala, jak jsem si vyloženě vydupala ultrazvuk jak ve 20tt, tak teď ten ve 30tt + testy na cukrovku.. Nehledě na to, že mě jednou nějak bolelo břicho, tak jsem jela do porodnice pro jistotu, jelikož on měl dovolenou a zástup samozřejmě žádnej, tam mi dělali UZ + stěry, zjistili mi kvasinky, s čímž jsem počítala, to je v těhu relativně normální jev, ale i streptokoka (kdysi jsem ho měla v krku a prý to nějak putuje po těle), tak mi to přeléčili a řekli, že mi má udělat gyndař můj kontrolní stěry, načež jsem k němu tedy po asi dvou týdnech šla pro žádanku na ten velký UZ, ke kterýmu jsem ho vyloženě donutila a on mi řekl, že tenhle druh streptokoka ho nezajímá, že mi žádný stěry dělat nebude + měl řeči na to, co si to zase jako vymýšlím s tím ultrazvukem.. Přitom v porodnici mi jasně řekli, že při porodu mi budou dávat kvůli tomuhle streptokoku v kapačkách antibiotika. Takže já kdybych se o spoustu věcí nezajímala, tak nemám nejenže ultrazvuky, ale ani testy na cukrovku atd, což po mně samozřejmě pak při předání do porodnice v 36tt budou vyžadovat. Po šestinedělí okamžitě padám pryč k jinýmu doktorovi, tady nezůstanu už dobrovolně ani jeden den a to ani radši nezmiňuju to, že kdykoliv k němu přijdu, má v ordinaci zahulíno jak v nějaký knajpě..
                                        l*u*s*s*y
                                        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                        • RE:
                                          Já taky sama nevím, zda nakonec nebudu za epidurál vděčná, uvidíme, ale byla bych raději, kdybych to zvládla bez něj..
                                          No, tak ten tvůj doktor je docela drsnej.. Určitě byč a pryč! Snad bych si na něj i stěžovala.. Pokud ti udmítl udělat kontrolní stěr na Streptokoka B, kterého ti nejspíš dle popisu přeléčili ve špitále, tak to není jen jeho blbost, ale zanedbání péče! O testech na cukrovku nemluvě. To jsou věci, které jsou v rámci normálního screening! Já bych to snad i napsala na lékařskou komoru, tohle přece nesmí!
                                          Testy na Streptokoka B se dělají běžně každé ženě, právě proto, že když prcek prochází porodníma cestama, může ho lehko chytit a mít zbytečné problémy. Proto se v případě potvrzení dávají při porodu kapat ATB proti tomuhle Streptokokovi. Ve chvíli, kdy ho máš oficiálně potvrzenýho, přeléčenýho a ve zprávě z nemocnice je doporučení pro Gynekologa, že má udělat kontrolní stěr a on ti tohle řekne, je to podle mě jasný zanedbání péče a snad i žalovatelný.. Já bych minimálně napsala na tu lékařskou komoru. Má v rukou lidský zdraví a očividně z toho má tak akorát srandu! 
                                          spinisek
                                          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                          • RE:
                                            Je to s ním strašný a tohle není jediný.. Když jsem nebyla těhotná, neustále mi cpal antikoncepci, ač jsem mu říkala, že ji brát nechci vzhledem k tomu, že chodím na sledování se štítnou žlázou na endokrinologii, navíc jsem migrenik a po pravdě se dost bojím mrtvice a dalších věcí. Zkrátka hormonama se cpát nechci a nebudu a pokaždý, při každý kontrole mi cpal nějaký svoje léky. Nějaký testy, zda vůbec můžu antikoncepci užívat tam samozřejmě nedělá, ale to je v ČR už taková praktika mi přijde. Mělo by to být automatický, ale všude na to hází bobek.. No můžu Ti říct, že mi opravdu rozhodil sandál, prostě jen řekl, že "tenhle typ streptokoka mě nezajímá".. Jediný, co mě uklidňuje je to, že za pár týdnů mě předá do péče porodnice, tam mi budou dělat snad stěry už oni a nazdar bazar, víckrát k němu už nikdy nejdu, na kontrolu po šestinedělí už půjdu jinam, i kdybych měla oběhat všechny gynekologie v Praze, nehodlám být u někoho, kdo tam jen sedí a je tam evidentně k ničemu. Pak nemá naše zdravotnictví vypadat tak, jak vypadá 
                                            l*u*s*s*y
                                            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                            • RE:
                                              Ne všichni jsou takoví, ale když narazíš na pitomce, tak to stojí za to.., ach jo!
                                              spinisek
                                              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                              • RE:
                                                Všichni ne, ale je jich bohužel pořád dost :( nicméně po šestinedělí jdu tedy jinam a ta doktorka je prý super, dala mi na ní kontakt jedna známá, tak uvidíme, prý dělala i u Apolináře v porodnici, tak snad. No a jak Ti je, vše v pořádku? Mě čím dál víc bolí třísla, malá je pěkně živoučká, koukala jsem na ta čísla (jak měřili včera hlavičku, bříško a stehenní kosti). Říkala, že je hlavička větší a našla jsem si na netu, jak by to cca mělo být a je fakt, že malá to má tak o dva týdny posunutý, jako by byla o cca ty dva týdny starší, tak kdo ví, jestli fakt nebudu nakonec rodit nějak dřív.
                                                l*u*s*s*y
                                                [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                                • RE:
                                                  Jestli ti taky vypočítal správnej termín porodu..., ani bych se nedivila, kdyby ti to dal blbě, po tom, co jsem četla..
                                                  Tak snad bude ta doktorka dobrá.
                                                  Já jsem na štěstí měla docela štígro na gynekology. Dost se stěhuju, takže tenhle je můj čtvrtý. Nejdřív dvě ženský a v pohodě, ale je fakt, že jsem nikdy neměla gynekologické potíže, takže těžko soudit a pak chlap v ČB, ten byl super a na doktora v Rak. si taky stěžovat nemůžu..:-D
                                                  Ale pokud jí máš na doporučení, mělo by to být O.K. ...
                                                  No, já trpím, když se malej hejbe. Ono třísla neboleji, že by bolely pořád, ale opravdu to je, jak když vždycky brnkne do nervu, nohou ti projede křeč, nevíš, zda spadneš nebo se počůráš bolestí, noha ti vylítne.. Onehdy jsem málem nakopla Ríšu do zubů, když se ohýbal k odpaďáku, hlavu u mého kolene a mně se to stalo.. Chudák, sotva stihnul ucuknout..
                                                  V noci nevím, jak si lehnout.., už bych ho vážně brala venku..
                                                  spinisek
                                                  [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                                  • RE:
                                                    Chudák, jsi ho takhle načutla jo?:D mě ty třísla bolej právě že furt, pokud sedím nebo ležím a vstanu, tak to je nepříjemný, trvá, než to rozchodím :( ale s kyčlema mám problém dlouho, to s tím nejspíš souvisí, měla jsem to napsaný už po narození v kartě, jenže se mnou máma necvičila, pokud vím, takže se na to zapomnělo a přišlo se na to až při větší kontrole na ortopedii, když jsem začala chodit kvůli zádům. Tak mám kratší nohu, zúženej míšní kanál a další nějaký vrozený vady :D snad nebude malá po mně .. :D s tím špatně vypočítaným termínem si to po pravdě myslím taky, ale zase mi přijde divný, že by na to třeba nepřišli v porodnici při screeninzích a velkých ultrazvucích.. Těžko říct no, maximálně prostě porodím dřív, možná bych byla i ráda :D dneska jsem si pro jistotu sbalila už tašku, kdyby cokoliv, ať to tu mezi kontrakcema nelovím po skříních a je to teda takový zavazadlo, že se budu stydět tam s tím jít :D naštěstí na porodní sál se bere menší taška a ta větší až pak na pokoj, takže to bude snad dobrý :D a jinak dost trpím na "neklidnou nohu", bere mě hlavně pravá - takovej ten pocit, že potřebuješ nohou cuknout, jako bys měla křeč, nevím, jestli jsi myslela tohle.
                                                    l*u*s*s*y
                                                    [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                                    • RE:
                                                      On na štěstí stihnul ucuknout, takže jsem ho přímo nenakopla, ale bylo to s chlupem..
                                                      Já nemám pocit, že bych potřebovala kopnout.. Je to vždy jen, když se malej hejbe, takže si vážně myslím, že prostě ťukne do nervu a tohle se stane.. Jestli ti někdy vybavovali patelární reflex (takové to ťuknutí neurologickým kladívkem do kolene..), tak je to podobné, ale jde to přes jinou svalovou skupinu a vylítne mi noha do strany a při tom mi projede vnitřní stranou stehna silná bolest.. Ale jak říkám, jen když se malej hejbe.., teď to mám tak dva týdny.
                                                      Jj, tašky jsem taky balila asi ve 33tt, kdyby náhodou :-D. A taky máme dvě.., na porodnici a pak na pokoj;-). Určitě je lepší to mít. I když si říkám, že to snad nebude tak rychlý, aby se to nedalo zabalit pak, ale pro klid duše..:-D
                                                      spinisek
                                                      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                                      • RE:
                                                        Jo takhle, tak to já mám něco jinýho, cuknu nohou, ale jako kdyby to byla křeč, prostě "nucení na cuknutí" :D nevím, jak to jinak popsat :D tašky budu mít taky dvě, jednu malou na sál a druhou na pokoj, oni to i píšou na stránkách, co jsem koukala :) Jinak dneska jsem měla kontrolu v těhotenský poradně. Od včerejška jsem malou cítila hrozně na močáku, jako by mi brnkala až do močový trubice no a taky že jo, má nízko položenou hlavičku a prej se mi zkracuje trochu čípek, navíc mi posunul týdny, místo 31+1 prý 33+0. Ale volala jsem do porodnice a tam mi řekli, že termín porodu posouvat nebudou, že se to nedělá. Takže ke svýmu doktorovi jdu 30.5., do porodnice 6.6. a je klidně možný, že budu rodit dřív :D
                                                        l*u*s*s*y
                                                        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                                        • RE:
                                                          Já ti říkám, že mi to přijde, že ti termín vypočítal blbě!
                                                          Ono, teď s tím už budou těžko hejbat, termín by se měl určit kolem konce 3. měsíce podle toho, jak se mimčo vyvíjí, jak se tvoří játra a napřimuje tělíčko, ale vážně si myslím, že to zvoral.
                                                          Což, pokud budeš rodit dřív, tak je to jedno, jen abys nepřenášela a oni tě dle termínu nenechyli přenášet ještě dalších 14 dní (do 42.tt dle termínu).. No, snad by kontrolovali průtok krve pupečníkem a kdyby začala placenta selhávat, tak by zasáhli..
                                                          Já jsem třetí noc vůbec nespala, už začínám být zoufalá. Jak si lehnu a prcek má víc prostoru, když na něj nepůsobí gravitace, tak to je něcíčko.. Do toho mi občas ztvrdne břicho a překulit se z boku na bok dost bolí, jak se malej zhoupne ze strany na stranu.. Dneska jsem prodělala vypuzovací úklid, ale jen mi trochu ztvrdlo břicho a nic, hopsám po Gimballu a na řadě jsou další metody.. Doufám, že to zabere, jinak budu pak rodit náměsíčná...
                                                          spinisek
                                                          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                                          • RE:
                                                            Hlavně to nepřeháněj, spíš bys měla teď trochu odpočívat, pak už si třeba tolik neodpočineš. Vím, že se mi to radí, já jsem v tomhle stejná :D dneska tu nemám tu naší čubinu, tak se chystám taky na úklid a žehlení, ale vážně bys to neměla přehánět. Mně teda tvrdne břicho festovně, řekla bych, že to jsou poslíčci, protože to je kolikrát i bolestivý a je to třeba po třech minutách, navíc to přetáčení z boku na bok mě bolí teda taky, kor když ztuhnu v jedný poloze třeba u televize :D ale zas je krásný, když ležím na boku, jak se tam malá mele, včera jsem jí hladila tak mi tak šla za rukou  s tím přenášením se bojím taky no, aby to nebylo moc dlouho, fakt bych byla upřímně radši, kdyby to přišlo třeba v půlce června, kdy už bude dostatečně velká na to, aby šla ven. Ale tak ona si snad "řekne" sama, kdy se jí to hodí :D uvidíme, co mi povědí pak na tý vstupní prohlídce, kam jdu 6.6., tam už by mi mohli říct, jak je malá asi velká atd, tak se nechám překvapit. Ale utíká to teda strašně, před chvílí jsem tu řešila první screening a najednou už se pomalu chystám na porod :D
                                                            l*u*s*s*y
                                                            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                                            • RE:
                                                              Lucí,
                                                              narodily jsme se v pátek v 7:54, 8 hodin po prasknutí vody.
                                                              Z našeho Tobiáška se vyklubala Sphinka, je slaďoučká.
                                                              Báječně zabral vypuzovací sex. Ani ne do hodiny se to rozběhlo...
                                                              Až bude chvilka písnu víc..
                                                              spinisek
                                                              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                                                              • RE:
                                                                Jéééé, tak máte holčičku!! To je krása, moc gratuluju, normálně jsem z toho dojatá, hormony jedny pitomý :D pak mi napiš co a jak, až budeš mít chvíli     já si to myslela, že už je na světě :))
                                                                l*u*s*s*y
                                                                [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • Ahojda, hele někde na youtube jsem viděla natočené, jak to dělaj. A musím ti říct, chápu, že to asik není nic příjemného, ale vypadalo to tak přirozeně, tak nenamáhvě. Prostě prcka otočili a bylo - tam to bylo maličko zrychlené, v celku to mohlo mít taky ty dvě minutky.
    Tak to je supr, že je už "správným směrem". Doufám, že už se neotočí :o).
    Buik , reakcí: 1, poslední: 18.04.2013 20:24:53
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • RE:
      Ahojky,
      to video jsem taky viděla..
      Asi hodně záleží, jak máš břicho.. Já ho mám bohužel dost špičatý a úzký.., navíc byl malej už sestouplej v pánvy, takže ho museli vracet do břicha a pak otáčet (to vytlačení z pánve bylo asi nejhorší), příjemný to nebylo, ale zvládli jsme to a nepředpokládám, že by se vrátil..
      Já to raději neviděla, soustředila jsem se jen na dýchání, a abych nezatínala břicho, ale přítel z toho byl dost vyklepanej a říkal, že doktorka musela dost zabírat, aby ho obrátila. Takže by se vrátit neměl..;-).
      Jak říkám, příjemný to nebylo, ale dalo se to vydržet a z alternativ, tohle, rodit KP, nebo císař je pro mě tohle nejlepší řešení.. Hlavně, že se to povedlo! :-)
      spinisek
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]

Nové články
  • Jaké je těhotenství

    Za pár let si už nebudu nic pamatovat, jen to hezké, klasika, a tak si shrneme jaké je to být těhotná. Nejkrásnější období, to platí hlavně u prvního těhotenství, kdy máte čas na čtení článků, studování jak miminko roste, chodíte na předposlední kurzy, kde potkáte další těhule. Máte čas na odpočinek... Když už máte doma nějaké škvrně, už není moc čas na tyhle věci, musíte se věnovat dítěti, musíte víc uklízet, vařit, chodit na hřiště, učíte ho zvládnout školku, nějaký ten kroužek a pokud vám dítě nespí přes den, tak pro sebe nemáte ani minutu. A s přibývajícími měsíci tu jsou i nějaké ty další negativa - zvednout se ze země - ohnout se zavázat boty, ostříhat nehty, oholit nohy, sebrat cokoli co upadne a že toho najednou padá 10x víc než normálně a co teprve, když vám spadne něco pod gauč... - roztahování pánve, neustálý tlak dole - kyčle, chápu ty protivné důchodce, protože spát lze jen na boku a když bolí kyčle tak, že vám bolest vystřelují až do kolene, je to peklo. Stejně jako chvíle než to rozchodíte. - neustálý výtok - ráno musíte hlídat, abyste se neprotahli, jinak vás chytne křeč do nohy - postupem času přijdou otoky - Hamiltonův hmat, fakt chuťovka - pálení žáhy - dojít si na velkou bez zácpy nebo zaječích bobků - V noci 2x-3x vstáváme na záchod (mám podezření, že to je trénink na následně kojení) ... a to si máte před porodem odpočinout a nabrat síly... - vlézt a vylézt z vany  - krvácení dásní - únava, ať se snažíte sebevíc, už toho nezvládnete tolik jako dřív - bříško vám přijde, že váží aspoň 20kg, jakmile se máte zvednout, otočit v posteli apod. ====================================== A nějaké ty klady? - nemáte menstruaci - vrátí se vám prsa :-)  - občas jsou k vám lidí víc ohleduplní než normálně   Tak tedy takto... kdyby náhodou mělo být další, ať víme do čeho jdeme :-D ... »

    petra1303 | 07.10.2020 14:24:31

  • Už to tlačí...

    Zatím bylo vše v pohodě, sice jsem byla občas pomalejší, ale pořád se vše dalo zvládnout... Týden zpět jsme už lehce zazimovali chatu, přeci jen termín se blíží a je toho spousta ještě potřeba dodělat doma. A to mi teď prvně začaly natékat nohy a i malý se začal tlačit do všech stran. Najednou mi vše začalo trvat o mnoho dýl...  už jsem zažila i jeden večer, kdy jsem čekala, že se to spustí, jak jsem nemohla hnout a nemít kojící polštář na kterém jsem spala, tak jsem snad ani neusla. Takže teď peru, peru, peru, čeká mě žehlení,  doobjednávám nějaké věci z lékárny, využila jsem slevu dny Marianne a ušetřila 25% na přebalovák, prostěradla atp. Není to tolik, jako když jsem kupovala kočár, vajíčko atd. ale i tak pár ušetřených stovek potěšilo.  Mám za sebou už první kontrolu v nemocnici, jelikož řádí Covid-19, tak návštěvy nejsou teď každý týden, ale 1x za 14dnů, monitor mi taky ještě nedělali a až budou, tak to prý bude zkrácené než normálně.  Taky jsem dostala uvítací balíček, což bylo moc příjemné, hlavně oproti minulému je v něm spousta praktických věcí cca 5plenek, podložka, vložky a krémy jak pro miminko tak i pro maminku do porodnice, to se moc hodí, než sebou tahat celý sprcháč, šampón atp. ... »

    petra1303 | 18.09.2020 10:21:59

  • Kontrola a dovolená

    Máme za sebou další kontrolu, ultrazvuk s měřením a vše dobré. Vzala jsem sebou i může, aby se na prcka taky podíval, tentokrát už byl ale hlavičkou dolů a ještě prdelkou na nás natočený, takže jsme byli rádi, že vidíme ucho :-D ... Tak si musíme počkat naživo, ale to je ještě čas...   A tenhle měsíc jsme vyrazili na dovolenou. Kvůli Covid byl letos výběr jasný, Čechy, ale my je máme rádi, takže žádný problém. Vybrali jsme si Mariánské lázně a úplně super, nečekaně tam bylo spoustu vyžití i pro malou 4roky, dětské parky, lanovka, zpivající fontána ji úplně odrovnala, tam jsme museli být každý večer :-) A i procházka přes rezervaci Kladská měla velký úspěch. Pro mě občas náročnější výprava, ale zvládla jsem s nimi držet krok. :-) ... »

    petra1303 | 19.08.2020 18:17:28

  • Oggt test a jak rosteme

    Test na těhotenskou cukrovku mám za sebou, vše v pořádku, tentokrát jsem se vyloženě těšila, že si užiju 2hodiny v klidu a sama, klidně bych z toho udělala 5ti hodinový test :-)  Každopádně od toho přidělu cukru mi v bříšku mimčo pořádně ožilo a to nejlépe mezi 11h večer a 01:30 :-) Takže sbohem spánku. Přijde mi, že už mám mega břicho a že první těhotenství bylo víc na pohodu a tak jsem tady zapátrala v deníčcích a opravdu mě uklidnilo, že už jsem si taky stěžovala, že občas v bříšku zažívám pořádný cirkus. Výhoda byla v tom klidu doma, teď se opravdu od rána do večera nezastavím a ve volných chvilkách třídím oblečení a vymýšlím jak předělat byt.  Taky už jsem objednala první čepičku, teploměr do vody a koupila ponožtičky. Jinak se dost těžko zařizuje v létě výbavička pro zimní miminko, tohle prodejci docela podceňují a já začínám být lehce nervózní, že nemám kombinézu atp. když v říjnu rodím...   ... »

    petra1303 | 16.07.2020 12:15:55

Nejčtenější články
  • Úplný začátek

    Těhotenství jsem plánovala téměř přesně na den. Až Barborka oslaví druhé narozeniny, chtěla jsem doma malé miminko. Jelikož mě mé zaměstnání vždy bavilo a nechtěla jsem mezi dětmi velký věkový rozdíl, přišlo mi to ideální. Být doma 4 roky, mít mezitím 2 děti a pak už si s nimi jen užívat a plánovat. Do 10 měsíců jsem kojila Barunku, po ukončení kojení jsem zašla za doktorkou jestli je vše v pořádku a že bych tak za půl roku chtěla začít další miminko. Doktorka řekla že klidně můžu, že jsem v pořádku. Vysadila jsem proto antikoncepci, po které jsem po ukončení kojení začla špinit a s tatínkem jsme v nějaké slabé chvilce rozhodli, že nemáme na co čekat, že je beztak cyklus rozhozený, že nemám menstruaci tak není žádný důvod se nějak víc hlídat. Opravdu osvědčená antikoncepční metoda, jak se ukázalo za 14 dní na těhotenském testu. Rozdýchávali jsme to oba :) Proto bude mezi dětmi 19-20 měsíců  Jojo, člověk míní, život mění. ... »

    luciasek84 | 10.04.2012 09:35:41

  • Dovolená s bříškem

    „A kdy jako pojedeme na dovolenou?!??“ To byl první a nejdůležitější dotaz mého manžela, když se dozvěděl, že konečně čekáme miminko. Protože bydlíme v horách, neumí si léto bez alespoň dvou týdnů na prosluněné pláži, představit. Nevím, jestli si uvědomil, že za početí našeho broučka může taky on, ale dával to za vinu mě, že jsem naplánovala špatně termín.  „Tak já pojedu sám s holkama“ bylo jeho poslední rozhodnutí, když si uvědomil, že červencové miminko do Chorvatska opravdu vláčet nemůže. Na to jsem hodně zvědavá. Je nervní, jen když jedeme pár kilometrů a Verunka není zrovna naladěná na cestování. Nakonec jsme po dlouhých debatách zamítli i leteckou dovolenou do tropů – nějak se mi do toho s bříškem a dvěma dětmi nechtělo a rozhodli jsme se jet na prodloužený víkend do Aquaparku Babylon v Liberci. Jelo nás šest – já, tatínek, Eliška 9, Verunka 2, neteř Terezka 9 a brouček dobře schovaný v bříšku. Cesta autem byla dlouhá, ale i když už jsem byla ve 23tt, přežili jsme ji s miminkem dobře. S bříškem se nastupuje do auta hůř. Vyplatilo se taky vzít si pod záda polštářek. Na recepci hotelu jsou na rodiny s dětmi zvyklí. Nabídli nám krásný rodinný dvoupokoj, takže jsem mohla s mimčem v jednom pokoji odpočívat a v druhém si hrály holky. Doporučuji naši vychytávku – vymysleli jsme jim bojovku, která je každý den na nějakou dobu zabavila běháním po celém Babylonu. Dostali objevitelské deníčky a plnili různé úkoly, zjišťovali legendu o Babylonu, kreslili obrázky a zkoumali okolí. Tak jsme my měli čas i na odpočinek a další zábavné činnosti :)   Jako těhulka jsem si nejvíce užila hotelové snídaně. Veliký raut, kde byl výběr jídla od teplé snídaně, masa, vajíček, zapékané zeleniny, salátů, obložených mís, zeleniny, až po různé druhy müsli, jogurtů, koblih, buchet, ovocných salátů a dalších pochoutek. Na snídani jsme strávili spoustu času a s bříškem mi nebylo ani trapné zkusit od všeho něco, aspoň jsem vše mohla svést na těhotenské chutě. Dny jsme trávili nejvíce v aquaparku. Nasoukala jsem bříško do plavek a užívali jsme si vodních atrakcí. Miminku se ve vodě moc líbilo, plavání i lenošení v různých zákoutích aquaparku bylo příjemné. Hodně času jsme strávili ve vířivkách s teplou vodou. Jediné, co mimču moc nevyhovovalo, byly sauny. Taky jsme si samozřejmě netroufli na tobogány. Protože jsme schválně pro dovolenou vybrali jarní prázdniny a ne víkend, nebylo ve vodě moc lidí a taky jsme měli k dispozici spoustu volných lehátek na odpočinek. Když nás vodní svět přestal bavit, zašli jsme si do IQ parku a Lunaparku, kde se vyřádili hlavně děti. Já s miminkem povýšila na roli hlavního fotografa a dodavatele svačinek. S bříškem se totiž na kolotoč ani do autíčka vlézt nedá. Večeře v dinner bufetu byla opět záběr. Snažili jsme se jíst střídmě, ale takovému výběru jídel se nedalo odolat. Vyzkoušeli jsme spoustu dobrůtek, nakonec jsme si dali zmrzlinový pohár a odkulili jsme se do pokoje. Zvláštní bylo, že ač jsme my dospělí byli zralí na spaní, děti chytly druhý dech a vyžadovaly zábavu. Takže jsme se rozdělili. Tatínek dostal na starost holky a já mimčo. Starost o drobečka v bříšku byla jednoduchá – otáčet se na správnou stranu, ať si může hezky kopat a občas pohladit nebo poškrábat na zádičkách. Dovolenou v aquaparku jsme si moc užili a nastávajícím maminkám doporučuji! Až se brouček v létě narodí, zeptám se ho, jak se mu v Babylonu líbilo :) ... »

    jezurka | 23.04.2012 00:37:08

  • Výbavička pro miminko

    Mou jedinou omluvou je, že máme věcičky po dvou dětech a ještě od hodných sestřenic a tet. Jinak si neumím ani vysvětlit, kde jsme toho tolik vzali. Sepsala jsem a se svýma modelkama Eliškou a Verunkou nafotila, co jsme pro naše mimčo přichystali. Kromě kočárku máme snad všechno. Oblečeníčka je opravdu hodně, po zkušenostech, kdy miminko ze všeho asi po 3-5 týdnech vyroste, opravdu stačí 6 bodyček, 4 dupačky, 2 kabátky, 2 overalky na spaní, pokud je zima a nějaká čepička, ponožky. Pokud děťátko věci zašpiní, je nejjednodušší večer během minutky vyprat. Plínky budem používat jednorázové, i přesto mi moje hodná babička postupně nakoupila asi 50 látkových, takže těch máme opravdu velkou zásobu. Máme asi 3 zavinovačky (úplně stačí 1) a perfektní je heboučká žirafí zavinovačka do autosedačky, tu jsme u poslední dcerky využili opravdu hodně. Postýlku máme v ložnici. Zvedli jsme ji do nejvyšší polohy, ať se nemusím k miminku moc naklánět. K postýlce dáme ještě chůvičku. Polštářky a peřinka jsou zezačátku spíš jako dekorace a aby na miminko nefoukalo. Povlečení jsme ušili nové se starší dcerkou, kapsář je výborný na plínky, náhradní oblečení, dudlík a krém, hned je všechno v noci po ruce. Proutěný koš bude mít miminko v obýváku, aby mělo kde spát a odpočívat ve dne. Koš nám půjčila babička a konstrukci na kolečkách vyrobil šikovný tatínek. Koš vydrží asi do 3 měsíců, potom už se bude batolit na dece. V košíku se zatím usadily hračky, které mají dvě starší dcerky nachystané pro miminko do porodnice. Až se děťátko narodí, určitě sestřičkám taky nějaké hračky na památku přinese. Vaničku jsme koupili novou i s molitanovou koupací podložkou, přebalovací podložku máme ještě po Elišce. Na kojení a jako ohrádku pro mimčo je nachystaný krásný kojící polštář s puntíkama, který jsem vyhrála jako dárek od Mamaja group za článek v Těhotníčku. Autosedačka – vajíčko je po mladší dcerce, uvnitř je vložka pro novorozence. Koupili jsme taky nosítko, nejvíc se zalíbilo Eli, takže už víme, kdo bude prďolku nosit. Kosmetiku i potřebné věci z lékárny už máme taky nakoupené. Moc jsme to nepřeháněli, i tak je toho dost. Uvidíme, co bude miminku nejvíce vyhovovat a později dokoupíme. ... »

    jezurka | 11.06.2012 11:20:35

  • Jak se stává z pidi ducha dálnice :D

    Konečně uběhl alespoň týden od embryotransferu :D Embryotransfer byl 16.5.2013 a já jelikož jsem hrozný nedočkavec tak už sem zkusila zatestit ráno 23.5.2013 a to i přesto že mi v Repromedě dřívější testování nedoporučily a testovat se má nejdříve čtrnáct dnů po zavedení embryjka :) Něco mi ale říkalo ať test udělám a jelikož jsem měla divné pocity a bolesti v podbřišku tak jsem to riskla a test udělala.K mému velkému úžasu jsem uviděla slaboulinkého dušíka,kterého ale nikdo kromě mě neviděl.No zašla jsem do lékárny a nakoupila testy do zásoby na každý den jeden(pravda některý den jsem si udělala test ráno a i večer :) ale důležité bylo že miminkovská čárka byla den o dedne tmavší a tmavší a můj pocit že to klaplo silnější :D na kontrolu a potvrzení těhotenství jsem měla jít až 30.5.Večer 26.5. jsem ale začala trošku špinit tak jsem měla strach abych to náhodou nedostala apocit radosti a štěstí že se nám zadařilo již na první pokus neodešel s menstruací :( Hned druhý den ráno jsem proto raději zavolala do Repromedy a zdělila jim že mám již pozitivní testy ale že začínám trošinku špinit.Milá recepční mě objednala ihned na druhý den na krev a ultrazvuk.Hned ráno jsme s přítelem vyrazili do Brna na kontrolu,kde mi byla nabrána krev ,ze které mi pan doktor zdělil že jsem těhotná jelikož mám hodnotu Hcg 619 IU/l což je prej na 12.den po ET víc než slušné :D poté ještě zkontroloval vše ultrazvukem a řekl že nic zatím nejde vidět že je brzo ale že to je na 4 týden těhotenství obvyklý nález.Z Brna jsme s přítělem odjížděli s blaženým pocitem že si domů v bříšku vezem konečně vytouženého prďolku :) ... »

    fafule | 18.07.2013 18:45:38

Nejlépe hodnocené
  • Maminka

    Maminka Moje nejoblíbenější členka rodiny. Hraje si semnou na schovávanou, pokud se nudím a začnu se krapet vrtět, hned mě začne hladit a utěšovat. Pokud náhodou se zabývá něčím jiným, po chvilce mé snahy narovnat si nohu v koleni ihned nastává první fáze hlazení a utěsování. Prostě nám to klape:) Také si semnou ráda povídá a ujišťuje mě, že v noci se prý má spát. Chacha, to jí ještě vysvětlím. Všude ticho a tma jako v kostele a já bych měl nevyužít té skvělé šance na nové taneční číslo?? Rád poslouchám její hlas a ještě radši bych už konečně viděl, jak vlastně vypadá. Bude se mi líbit? Jaké má oči? Vlasy? S postavou prý nic moc, vzhledem k tomu že každý kdo k ní v posledních týdnech přijde tak tvrdí, že má velké břicho. Ale nevadí. Budu jí mít rád tak i tak. O tom jestli se budu líbit já jí, o tom nepochybuju. Jsem totiž ohromnej fešák. Nevím sice jak to poznala, ale odhalila že mám pindíka. Asi jí to práskla ta zrádkyně doktorka. Jsem holt chlap a protože jsem parádně ješitnej, nebudu se ukazovat jen tak kdekomu. ... »

    luciasek84 | 10.04.2012 09:28:40

  • Úplný začátek

    Těhotenství jsem plánovala téměř přesně na den. Až Barborka oslaví druhé narozeniny, chtěla jsem doma malé miminko. Jelikož mě mé zaměstnání vždy bavilo a nechtěla jsem mezi dětmi velký věkový rozdíl, přišlo mi to ideální. Být doma 4 roky, mít mezitím 2 děti a pak už si s nimi jen užívat a plánovat. Do 10 měsíců jsem kojila Barunku, po ukončení kojení jsem zašla za doktorkou jestli je vše v pořádku a že bych tak za půl roku chtěla začít další miminko. Doktorka řekla že klidně můžu, že jsem v pořádku. Vysadila jsem proto antikoncepci, po které jsem po ukončení kojení začla špinit a s tatínkem jsme v nějaké slabé chvilce rozhodli, že nemáme na co čekat, že je beztak cyklus rozhozený, že nemám menstruaci tak není žádný důvod se nějak víc hlídat. Opravdu osvědčená antikoncepční metoda, jak se ukázalo za 14 dní na těhotenském testu. Rozdýchávali jsme to oba :) Proto bude mezi dětmi 19-20 měsíců  Jojo, člověk míní, život mění. ... »

    luciasek84 | 10.04.2012 09:35:41

  • Odkud jsme a kam jdeme

    Ležím potmě, dívám se na vedle mě stojící postýlku a hladím si břicho. Človíčku, zdalipak ty víš, že o tom, co teď prožíváš, tvůj život zdaleka není? Že za chvilku opustíš to relativně bezpečné, teplé hnízdečko a budeš bojovat s takovými věcmi jako je gravitace, bolavé břicho nebo neznámý, šišlající, culící se obličej tvé matky? Zázrak zrození mi přijde na jednu stranu strašlivě absurdní, na druhou stranu neskonale dokonalý. Kdo to jen vymyslel?     ... »

    danicka84 | 10.04.2012 20:12:22

  • Jak na to

    "Potvoráci",oslovili jsme něžně s manželem své dva potomky,budete mít ještě jednoho bratříčka,nebo sestřičku.Oba potomci(4 a 5 let)se zarazili,nasadili výraz nasvědčující tomu,že se zrovna pokoušejí vyvrátit teorii relativity a po chvíli vydali jasný povel.Naše holčička chce  sestřičku,kluk pro změnu brášku.Jako bych to netušila.No nic,hlavně že se myšlence jako takové nijak nebrání.Maličkosti už přeci jen nějak doladíme. Uplynulo pár týdnů a já vím  naprosto přesně,že ten další potomek bude holčička.Nezbývá tedy nic jiného,než to oznámit potvorákům.Ach,díky Bože za mužskou ješitnost projevující se už v ranném věku.Stačilo našemu chlapečkovi polichotit,vysvětlit mu jak je bezvadné,že bude náš jediný princ a určitě si s dvěma holkama poradí. Od té chvíle má náš malý vetřelec jméno Janička a oba starší sourozenci se každou chvíli ptají,kdy že už bude to miminko.Mají smůlu,ještě si 5 měsíců počkají. ... »

    Val.J35 | 11.04.2012 07:13:17

Nejnovější diskuze
  • Ano tak určitě je dobré nejdří...

    dřív konzultace s doktorem, a taky záleží na druhu masáže, určitě by se neměly provádět nějaké náročnější masáže. Ale zajímalo by mě jestli by třeba taková erotická masáž h ... »

    Kája U | 29.06.2022 12:48:52

  • 30tt

    Super díky za rady měla jsem to podobně když jsem byla těhotná tak nějak v tom 30tt měla jsem opravdu jen základní věci pro malého a zbytek už jsem nakupovala po tom co se narodil. Třeba taková https://www.miminu.cz/nebesa/ nebesa nad postýlku a nějakou kosmetiku no prostě co jsem pak potřebovala a věděla že mi chybí tak jsem dokupovala. ... »

    Kája U | 20.04.2022 15:40:12

  • Šťastná budoucí maminka

    Já jsem v naprosté psychické pohodě. A je to asi zejména díky tomu že se o mě můj chlap tak báječně stará. Dokonce mně říkal, že jakmile se vrátím z porodnice, tak pro mě s chlapama nachystají překvapení. Jsem celá bez sebe co to bude. Jestli se třeba konečně našly v rodinném rozpočtu peníze na designé krby od https://rocal.cz/designove-krby? To by mně udělal velkou radost. ... »

    ludmila1985 | 31.03.2022 13:25:53

  • Strava a tělo

    Mně zase na zdraví pomáhají v poslední době doplňky stravy a samozřejmě pohyb. S kamarádkou chodíme po Havlíčkových sadech každý druhý den a vždy si vykládáme o tom co jsme poslední dny dělaly. Je to moc příjemné. Nedávno mi na telefonu Věra ukazovala, jak se jí zalíbila na https://eshop.guaranaplus.cz/vilkakora vilkakora jako doplněk stravy. Asi objedná. ... »

    ludmila1985 | 26.03.2022 11:12:40

více novinek » Z redakce
Citáty o výchově a vzdělání: Rodič jako největší nepřítel vývoje

„Největším nepřítelem zdravého vývoje dítěte je často jeho rodič,“ pozoruje doktorka Jana Martincová. Jak se toho jako rodič vyvarovat a na jaké extrémy je potřeba si dávat pozor? ... »

Odstranění nosní mandle

Co je to nosní mandle a jak se projeví její zvětšení? Kdy je vhodné ji odstranit a je třeba se zákroku obávat? ... »

Citáty o výchově a vzdělání: Rodina jako nejvyšší hodnota státu

„Pro stát by rodina měla být nejvyšší hodnotou. Měl by ji podporovat, ne po ní šlapat.“ Proč je to důležité? ... »

více novinek » Od maminek
Lékařka Jana Martincová v Rozhlasu o problémech, které dětem komplikují nástup do první třídy

Chystáte se s dítětem na zápis? Pak určitě stojí za to si rozhovor poslechnout! ... »

Maminka Eliška: Mléko Nutrilon 4 vidím jako vhodnou volbu, když už nemůžete kojit

Po prvním měsíci testování tohoto batolecího mléka mohu říci, že své volby nelituji. Mléko Nutrilon 4 je dobrá volba! Mléko neláká pouze svým složením, ale dceři také velice chutná. ... »

Velikonoce na Babyonline

Proč a kdy se Velikonoce slaví? Jaké jsou jejich symboly? A kde se vzaly názvy Škaredá středa, Zelený čtvrtek nebo Bílá sobota? ... »

více novinek » V diskuzním klubu
Deskové hry

Ahoj, máte rádi deskové hry a hrajete i s dospělými? Já ráda hraju a s manželem jsme si oblíbili deskovou hru Kaskádie od Mindoku, stavíte krajiny a zvířátka a získáváte body za různá umístění. Mohu d ... »

Sperky4u

20 % na dětské šperky ze Sperky4u.eu #Sperky #Deti #Sleva #Slevy #Slevovykupon https://slevovykupon.net/s/sperky4u-eu/#29413338 ... »

Přírodní alternativa k lékům na bolest hlavy

ahoooj..a neskusila si napriklad cbd kapky? ja užívam tyhle https://www.konopnafarmaliptov.cz/kategoria/cbd-oleje/ a mne to jako pomaha.. tak nevim.. ... »


 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace